Dag 4 på intensivkursen.

Hej.
 
Idag har dagen bara rullat på av rena farten alltså. Morgonen började med att pappa följde med på första körlektionen 8.45. Vi körde stadstrafik och korsningar även idag. För att jag ska få in det här med var jag ska titta samt att jag ska titta över axeln osv. Den gick snabbt och den var ganska rolig eftersom pappa fick vara med och se hur det gick till!
 
Jag pluggade sedan vidare på teorin. Gjorde fler sluttest och avsnittet "De svåraste frågorna". Teorin är jag hyffsat säker på redan, men man kan alltid plugga mer.
 
Vid lunchtid ropade min körlärare på mig igen att vi skulle köra ut. Denna gången skulle vi öva på att parkera. Först vanlig parkering sedan fickparkering. Eftersom jag sett ett klipp på youtube hur man fickparkerar så blev det faktiskt ganska bra första gången jag fick testa på det själv! Det var ganska kul. När vi hade gjort det ett tag så körde vi tillbaka.
 
Det var då dags för lunch och jag stack hem och åt. Jag visste inte att min körlärare ville ha ännu en körlektion idag så jag var lite småseg så han fick ringa efter mig :). Ca. halv 2 slängde pappa av mig vid körskolan och vi körde ännu en gång iväg. Denna gången skulle vi backa in i parkeringsfickor, fickparkera lite mer samt en del stadstrafik och korsningar. Eftersom jag haft tre körlektioner har jag kört i 2 timmar idag totalt. Så är det när man går intensiv!
 
Fick reda på idag att min körlärare tror jag ska klara mig med 20 lektioner totalt. Jag har förbrukat tio, så ten to go!
 
Sammanfattning:
Under min åttonde, nionde och tionde körlektion övade vi mycket manövrering av bilen, bland annat alla olika sätt att backa.
Under min fjärde dag har jag gjort sluttestet ett antal gånger samt lite svårare frågor i teoriprogrammet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback