Dag 3 på intensivkursen.

Hej.
 
Dagarna flyter på och idag hade jag nog mest framgång i teoribiten eftersom jag endast hade en körlektion.
 
Jag börjar nu känna mig hyffsat bekväm i bilen och vet på ett ungefär vad jag ska göra i de flesta situationer. Exempelvis så tyckte jag att backar var det jobbigaste jag kunde hamna i för några veckor sedan, men nu är det inga problem alls - utveckling!
 
Idag så gjorde jag färdigt alla repetitioner (den sista var skitseg då man fick alla frågor som man hittils haft problem med). När jag gjort färdigt dem gick jag in på sluttestet och gjorde 3 godkända sluttest under dagen (har i snitt 67/70 på dem.) Jag gick även igenom avsnitten "frågor du inte sett" samt "vägmärken".
 
På eftermiddagen skulle jag då ha min enda körlektion. När jag kom ut från körskolan skulle vi till min lilla förvåning idag byta bil. Jaha tänkte jag, varför inte. Det gick faktiskt helt OK fastän kopplingen busade lite med mig och ville iväg lite snabbt :). Vi tränade iallafall korsningar, cykelöverfarter och stadstrafik. Såklart så hamnade vi i stan när där var väldigt mycket folk, så det gäller att ha koll på alla Eslövare som rusar ut i gatan. Körlektionen gick annars väldigt bra.
 
Sammanfattning:
Under min sjunde körlektion övade vi olika slags korsningar, cykelöverfarter och stadstrafik.
Under min tredje dag har jag klarat av alla repetitionerna (3 av 3), gjort 3 godkända sluttest samt gjort avsnitten "frågor du inte sett" och "vägmärken".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback