Dag 2 på intensivkursen.

Hej.
 
Dag nummer två är nu avklarad! Jag tycker dagen har gått väldigt fort så jag ska berätta lite vad jag gjort.
 
Jag kom till körskolan kl 8 imorse och började plugga teori. Jag var fortfarande lite nere sen gårdagen då jag failade backningen runt hörn. Jag pluggade på till klockan var ca. 11, då kom min körskolelärare och hämtade mig och sa att det var dags.
 
Under min första körlektion (som dessutom var en dubbellektion, 80 min) började vi med att backa runt gathörn. Min körlärare sa att nu skulle jag ge mig fan på att klara det - och det gjorde jag - tre gånger! Så lycklig som jag var över det körde vi vidare. Vi övade en massa, bland annat placering, spegelvana, avsökning, högerregeln, trafikljus, väjningsregeln, stopplikt, landsväg, panikbromsning, cirkulationsplats, vägmärkeskänning etc.
 
Efter min långa körlektion åkte vi tillbaka och jag satte mig och pluggade igen. Jag satt där till klockan var fyra, sen var det dags att dra sig hemåt. Jag betalade även min halka och risketta idag (ajaj i plånkan!)
 
Teorin gick lika bra idag och den glider på väldigt smidigt. Jag gjorde idag några fler prov i C-delen, sedan övergick jag i F-delen. F-delen är lite svårare och har bl.a. frågor som har med hastighet, rörelseenergi, reaktionstid, reaktionssträcka osv. att göra. Därför tycker jag den var lite mer jobbig. Men jag tog mig igenom även den idag samt en repetition (1 av 3).
 
Sammanfattning:
Under min femte och sjätte körlektion tillsammans fick jag göra en mängd olika saker.
Under min andra dag klarade jag av F-avsnittet med ca. 5 godkända prov samt 1 repetition av 3 i teorin.
 

Kommentarer
Cliff

Ser nog din clementin där.. hehe! Nej men vad bra att det gick bättre idag babe <3

2012-11-27 @ 18:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback