Dag 1 på intensivkursen.

Hej.
 
Idag var det första dagen på 2 ½ låånga veckor. Jag kom till körskolan 08.45 och fick inloggningsuppgifter till datorn, loggade in och började göra A-delen i teorin (i teorin finns det först A, B, C, F sedan är det repetition osv.)
 
Eftersom jag har använt mig av Bonniers trafikskoleprogram kunde jag redan enormt mycket och hade därför ganska lätt för teorin i början. När jag sedan kom till C-delen blev den lite mer avancerad, men det är bara till att plugga.
 
Runt halv 12-tiden så kom min körskolärare och hämtade mig och det var dags för den första lektionen. (Egentligen tredje eftersom jag gått två sedan innan, återkommer med det)
Denna lektionen skulle vi öva dragläge i backe. Vi körde iväg en bit och ställde oss mitt i backen. Eftersom jag tränat på detta en del innan hemma så var det inte för mig så jättesvårt. Det enda som var lite komplicerat var att det var en annan bil än min egen. Vi körde även ner lite i stan och ställde oss där i ett antal backar för att sedan starta. Antal motorstopp under denna lektionen: 1 st. Haha.
 
Vi körde sedan tillbaka till skolan och jag pluggade återigen teori (kan även skriva här att jag är på körskolan från kl. 8-16 alla dagar) Vid kl. 3 skulle vi återigen köra och denna gången gick det inte lika bra. Vi skulle backa runt gathörn. Jag hade från början ställt in mig lite på att det inte skulle gå, och då gör det ju inte det heller. Vi testade två gånger, sedan körde vi vidare. Då skulle vi testa att göra tre olika vändningar, det gick bättre. Till sist skulle vi då försöka få mig att kolla i speglarna när jag ska göra höger och vänstersväng. Jag som är en vaneperson kunde fasen inte få in det så det fick bli träning till kvällen.
 
När vi kom tillbaka var jag lite arg på mig själv för att jag inte klarade att backa runt gathörn och var därför ganska låg när jag kom hem. På kvällen så körde vi en liten runda för att se om jag kunde få in lite vana att kolla i speglarna, men det gick som det gick. 
 
Sammanfattning:
Under min tredje körlektion övade jag start i backe och krypkörning i backe.
Under min fjärde körlektion övade vi backning runt gathörn, tre olika vändningar och spegelvana.
Under min första dag klarade jag av A-C avsnitten i teorin med ca. 5 godkända prov i varje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback